• hello@azencegem.hu

  • 2016-12-01

3 eszköz a hatékonyabb munkavégzésért

3 eszköz a hatékonyabb munkavégzésért

3 eszköz a hatékonyabb munkavégzésért 560 315 Az Én cégem!

Miért fontos a hatékony munkavégzés? Hadd számoljam ki neked egy példával: a munkahelyeden vagy és minden alkalommal, amkor végeztél egy feladattal, átlagosan 2 és fél percig gondolkozol azon, hogy mit kellene megcsinálnod. Ha ezt minden órában kétszer eljátszod, akkor egy nap 40 percet töltesz azzal, hogy megpróbálsz tervezni. Sok munkahelyen ez azt jelenti, hogy 40 perccel tovább kell a munkahelyen maradni.16:30 helyett már csak 17:10 körül tudsz elindulni a legnagyobb csúcsban. A dugó miatt 15 perccel többet töltesz utazással. Így gyakorlatilag 1 órát vesztesz el minden nap, amit a családodtól és a szabadidődtől kell elvenned. Ezt az 1 órát neked senki nem fizeti meg pluszban.

Mihez tudnál kezdeni minden nap, ha kapnál 1 órát ajándékba?

Ha minden munkával töltött nap 1 órát buksz átlagosan, akkor az hetente 5, havonta 20 órának felel meg. Azaz minden hónapban több, mint 2 munkanapnyi időt áldozol fel azért, mert nem vagy elég hatékony a munkádban és nem szervezed meg jól a munkafolyamataidat! Pontosan ezért gondoltam azt, hogy bemutatok neked 3 eszközt és szemléletmódot, amivel időt spórolhatsz saját magadnak és ugyanezt az időt odaajándékozhatod a gyerekeidnek!

find-a-waynot-an-excuse

Tudtad, hogy az emberi agyat nem az információ tárolására tervezték? Tudom, hogy más tanítottak neked az iskolában, de a valóságban az agyunk az információt feldolgozza és nem elraktározza. Egyenesen szenvedés a számára, amikor mindent meg akarunk jegyezni, majd a szükséges időpontban emlékezni. Pontosan ez az “emlékezési idő” lesz az a 2,5 perc, amiről már beszéltem. Ilyen értelemben az emberei agy le van maradva, miközben egyre több információt kellene elraktároznia.

Tehermentesítsd az agyad! Mindent írjál le! Aztán már nem 10 dologra kell emlékezned, hanem egyetlen egy dologra: “Hova raktam a naptárom, amibe minden feladatom bele van írva?

Ma már hatékonyságot tudunk azzal növelni, ha minél részletesebben jegyezzük le a feladatainkat. Nem elég rövidítéseket használni, mert akkor az agyadnak emlékeznie kell a rövidítések jelentésére. Helyette írd ki magadból minden részletét az adott feladatnak. Tökéletes eszköz erre az online naptár, ami a felhőbe pakolva elérhető számítógépről, tablet-ről vagy telefonról is. Bárhol és bármikor képes vagy ezeket az információkat előhívni és az életben nem kerülsz többé olyan helyzetbe, hogy elfelejtettél valamit, amit nem kellett volna!

find-a-waynot-an-excuse

Hihetetlen, hogy mennyi időt meg tudunk magunknak spórolni, ha JÓL rangsoroljuk a feladatainkat. Tapasztalatból tudom javasolni neked, hogy azokat a “last minute” feladatokat, amik beesnek hirtelen és 5 percen belül megoldhatóak, végezd ki egyből és ne halogasd. Ennek megvan a pszichológiája, ugyanis amint az agyunk szembesül egy megoldandó feladattal, akkor azt leküldi a tudatalattiba “kicsi Én” feldolgozásra. Tehát folyamatosan pörög az agyad a megoldáson és multitask módon egyszerre annyi feladatot próbál megoldani, amennyit te adtál neki. A túl sok megoldandó feladat viszont ront a teljesítőképességeden és frisességeden. Számodra nem mindegy, hogy egy aktuális feladatot 20 vagy 22 perc alatt tudsz elvégezni! Jellemzően ez a 2 perc abból ered, hogy túlvan terhelve a tudatalattid, te meg kifejezetten fáradtan, fásultan érzed magad.

A rövid dolgokat azonnal érdemes kivégezni. Jobban fogod magad érezni és nem azon kattogsz, hogy még mennyi dolgod van…

A többi feladatot pedig két fő csoportba érdemes rangsorolni. Prioritás vagy ráér? Nem minden feladat SOS, ha pedig nem SOS, akkor később is foglalkozhatsz vele. Gyakori hiba, hogy rangsorolás nélkül akarjuk végezni a feladatokat és emiatt saját magunkat stresszeljük be. Márpedig hatékony napot akkor zársz, ha a Prioritás feladataidat el tudtad végezni. Minden más gyakorlatilag harmadlagos. A megfelelő to do lista mit jelenthet számodra? Ha minden nap megspórolsz 15 percet azzal, hogy frissebben tudsz gondolkodni és dolgozni, akkor az hetente 75 perc, egy hónapban közel 5 óra! Ez már azért nem semmi…

És hova írod a to do listát? Hát az online naptárba! Érdemes színkódokat használni, hogy könnyebben tudjál rangsorolni!

find-a-waynot-an-excuse-masolat

A Facebook messenger az egyik legfontosabb eszköz, ha hatékonyságunkat szeretnék növelni. Tudom, ez ma még nem egy túl népszerű megközelítés a menedzser világban, ahol gyakran a múltban élnek. Hiába szeretem a személyes kontaktot és a szemedbe nézni, ha beszélgetünk. A világ felgyorsult és a kezünkbe adtak egy zseniális eszközt, amit lehet jól is használni. A Facebookon-on az ismerőseink 99%-a fenn van, így bármikor tudunk velük beszélgetni vagy csak kérdezni. Mi választjuk meg az időt és a módot. Nincsen a beszélgetésben hagyományosnak vett lezárása (“szia most megyek”). Teljesen kötetlen kommunikációs forma.

Hogyan tudsz vele időt spórolni? A személyes vagy telefonbeszélgetéses kapcsolattartásnak a legnagyobb előnye egyben a hátránya is. Egyszerűen nem tud hatékony lenni két ember, ha elkezd egymással beszélgetni. Már ott elbuktad az időt, hogy utaznod kell a találkozóra. Lehet, hogy csak pár dolgot szeretnél gyorsan megbeszélni, mégis ezek a “gyorsan” megbeszélések minimum fél óráig tartanak. Szinte ciki 2 percre találkozni. Ha minden második nap találkozol 1 emberrel “gyorsba”, akkor kétnaponta buksz min. 1 órát az oda-vissza utazással és a “gyorsba” beszélgetéssel. Ezt az időt a messengeren meg tudod spórolni. Hetente ez alsó hangon 3 órát jelent (szerintem sokkal-sokkal többet), havonta 12 órát, azaz másfél napos átlagos munkaidőt!

A hatásot a Facebook messengeren tudod fokozni, hiszen egyszerre több emberrel tudsz úgy beszélgetni, hogy mindenkivel “kettesben” maradsz…

Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy a azencegem.hu számomra e-mailt küldjön.