A marketingosztály kioktatja a hentest, hogy a vevőt nem szabad üres kézzel elengedni, ha valami hiánycikk, mást kell ajánlani helyette. A hentes fáradt az egész napi munkától, ideges a különféle vevők különféle kívánságaitól, na meg a fejtágító szemináriumtól. Bemegy a vevő:
– Jó napot, tessék mondani, tehénszarvuk kürtnek van-e?
– Nem, kérem, de ajánlhatok egy nagyon szép tehénvalagot szájharmonikának.
Te tényleg hagyod, hogy a vevőid üres kézzel távozzanak?
Nem szabad, ne csináld! Elmesélek neked egy sztorit, ami tökéletesen bemutatja a problémát:
Pár nappal ezelőtt hajnali 2 környékén betértem egy török gyrososhoz. Na mit kértem, hát nyilván gyrost. Én a tálat joghurtos tésztával szeretem, de nem volt. Ezért kértem két tortillába csavartat vegyesen csirkével és báránnyal. Gyakorlatilag a hús száraz volt, az ott dolgozók már nagyban lazultak (szinte zavartuk őket). Egymás után több negatív élmény…
Esszük az abrakot, amikor egyszercsak megjelenik az üzletvezető és ajándékba hoz nekünk 1-1 tál tejfölös-padlizsános valamit. Most eltekintve attól, hogy ehetetlen volt, mégis örültünk ennek a kedvességnek és biztosan legközelebb is benézünk, ha arra tévedünk hajnali kettőkor!
Mi a tanulság? A vásárló szereti a figyelmességet és az ajándékot. Egy-egy nagyon kiélezett piacon, ahol mindenki ugyanazt árulja, egy jó szó, vagy apró figyelmesség lehet a TE piaci előnyöd!