Egy cég esetében nagyon fontos, hogy legyen egy céges bemutatkozó oldalunk, hiszen mára már a legtöbben először interneten keresztül veszik fel a kapcsolatot a céggel. Szóval ez az oldal fontos, hogy egyszerű, minden információ megtalálható legyen és könnyen fel lehessen venni a kapcsolatot. Ne felejtsük el, hogy egy jól felépített oldal esetében könnyen elérhető, hogy a látogatók többsége Google keresője által érkezzen. Menjünk is sorjában végig azokon a részeken, amiket tartalmaznia kell egy ilyen oldalnak.
Kihagyhatatlan részek, szekciók, elrendezések amikre szükség van egy bemutatkozó céges oldal esetében
- Menő nyitóoldal, slider (ahol fő üzenetet helyezhetünk el)
- Rövid összefoglaló, hogy mivel foglalkozunk (avagy miben tudunk segíteni, különböző szolgáltatások ismertetése)
- Elkészült munkák, elért eredmények (referenciák, kész megoldások)
- Ügyfél vagy partnerek véleménye (fontos, hogy ezek hitelesek legyen és legfőképpen hitelesek, nagy bukó van, ha kiderül, hogy ezek a véleményeket fantázia szülte, tegyük meg magunknak azt a szívességet, hogy nem rontjuk a magunk hitelét)
- Cég bemutatása (akár rólunk oldal, honnan indultunk és miért)
- Képgaléria az elvégzett munkákkal kapcsolatban (referencia képek, ezek nagyon meggyőzőek tudnak lenni)
- Legfontosabb: kapcsolati modul, ahol a látogató nagyon könnyen fel tudja venni a kapcsolatot (legtöbb oldalról sajnos ez hiányzik), fizikai üzlet esetében pedig kattintható Google térkép
- Az oldal alján pedig ne felejtsük el a különböző kötelező dolgokat (cég neve, adatkezelési tájékoztató, impresszum). Nem csak a megfelelés miatt fontos, hanem a látogatókban bizalmat ébreszt.
Egy bemutatkozó weboldal esetében célszerű egy one page jellegű oldalt készíteni (egy oldalból áll az oldal, különböző szekciókkal) egy egyszerű menüvel, ami kattintásra az oldal különböző pontjára viszi a látogatót. Egy olyan oldal esetében, ahol termékek találhatóak (nem szükségszerűen webáruház, csak információs oldal esetében) érdemes külön oldalakat létrehozni, amit a látogató külön végig tud kattintgatni, mivel itt az egyik fő cél a termékek és különböző szolgáltatások bemutatása.
Elvárások céges bemutatkozó oldal esetében
Nagyjából igaz a mondás, hogy minden weboldal gyorsan töltődjön be. Statisztikák kimutatták, hogy ha a látogatónak nem töltődik be a teljes oldal 4 másodperc alatt, akkor egyszerűen bezárja az oldalt és a Google következő találatára kattint, szóval aranyszabály, hogy gyorsan töltődjön be az oldal. A gyors betöltődés még önmagában nem jelent semmit, ha nem jól jelenik meg különböző készülékeken, ezért fontos, hogy reszponzív legyen legyen az oldal. Akár laptopról, tabletről vagy telefonról nézik az oldalt, mindenhol normálisan és esztétikusan jelenjen meg.
Weboldal készítés előtt érdemes felskiccelni egy papírra, hogyan fog felépülni az oldal és közben megtervezni a működését az oldalnak. Pl.: milyen gombok legyenek, milyen szekcióra vagy külön oldalra navigáljon, milyen szerepet szeretnénk, hogy betöltsön.
Ellenőrzés, utánkövetés és optimalizáció
Amikor elkészült a weboldalunk, érdemes leellenőrizni mindent, hogy megfelelően működik és minden információ megtalálható-e rajta. Érdemes megkérni egy ismerőst, rokont és leültetni a gép elé, hogy átnézze (avagy végignyomkodja) az oldalt. Sok esetben ekkor különböző hibákat találnak ezek a személyek és ekkor segítségünkre lehetnek. Egyszerűen azért, mert ha magunknak készítünk weboldalt, nem biztos, hogy látogatói szemmel is ugyanazt a hatást kelti majd az oldal. Amikor a hibákat javítottuk érdemes figyelni a visszajelzéseket az ügyfelektől, látogatókról és ennek fényében folyamatosan csiszolni az oldalt, hogy a lehető legjobban konvertáljon a későbbiekben.
A technikai részekről most nem beszéltünk, természetesen fontosak az alapvető SEO beállítások is (amit egy másik cikkben említettünk). Ezenkívül nem hagyhatjuk ki a profi szövegírást sem, dizájn szempontjából pedig szüksége van a cégünknek egy logóra is.
Céges bemutatkozó oldalt megéri használni?
Röviden válaszolva a kérdésre: egyértelműen igen. Ha megfelelően van felépítve az oldal és emellett még esztétikus is, akkor kihagyhatatlanul is egy nagyon pozitív első benyomást tudunk tenni a látogatókra. Fontos, hogy a weboldalon található információk hitelesek és hasznosak legyenek, mert ezzel tudunk segíteni a látogatóknak. Innentől kezdve már csak a marketinggel, SEO-val kell foglalkozzunk, hogy újabb ügyfeleket érjünk el az oldalunk segítségével.