Hiába tiéd a világ legjobb szolgáltatása, ha senki nem tud róla. Hiába tiéd a világ legjobb honlapja, ahol a világ legjobb szolgáltatását mutatod be, ha senki nem látja. És látattni magunkat hihetetlenül nehéz feladat, hiszen számtalan konkurenciával kell egy időben versenyeznünk! Most nézzük meg, hogy mi hogyan építettük fel az egyik honlapunkat, aminek köszönhetően az első hónapban már több, mint 500.000 forintos bevételre tudtunk szert tenni?
1. Pontosan definiáljuk, hogy mivel foglalkozunk
Úgy gondoltuk, hogy ideje felrázni a pénzpiacot és valami olyat létrehozni, amire addig nem feltétlenül volt példa. Ma még Magyarországon jellemzően az offline értékesítési szemlélet az uralkodó. Kijön a tanácsadó-megbeszélitek,megkötitek a szerződést és mindenki elégedett. Viszont mi van azokkal az ügyfelekkel, akik szeretnek előre informálódni? Felmérések szerint az emberek több, mint 90%-a először az interneten néz körül döntése elött.
Felütöttük a Google-ben, hogy „lakástakarékpénztár” (illetve ennek alternatívái, mint pl.: új LTP). Azt vettük észre, hogy gyakorlatilag a közvetítők között nem létezk normális online verseny. Találtuk 1-2 profinak tekinthető online értékesítési felületet, de még ezzel együtt is hatalmas a rés a piacon.
Mivel partnerünk az IFL Group , akik lassan 10 éve tevékenykednek ezen a piacon, így adva volt a megfelelő szakmai háttér. Azt ugyanis tudnod kell, hogy bármilyen sikerhez az online (és offline) térben az egyik alap feltétel a szakmai képzettség és jó hírnév. Enékül nem fog menni véleményünk szerint. Tehát a feladat adva volt:
Hozzuk össze az ország legmenőbb LTP közvetítő és független összehasonlító oldalát!
2. Hogyan épüljön fel az oldal?
A tervezés első lépéseként meg kellett határoznunk, hogyan szeretnénk megszólítani az érdeklődőket. Mi a közvetlen és barátságos megszólításnak vagyunk a hívei, így a teljes oldalt tegező, barátságos stílusban építettük fel. A konkurenciaelemzés során nem találtunk egyszerűen felépített landing page szerű oldalakat. Valamiért mindenki agyonbonyolított honlapokon szeretne kommunikálni az ügyfelekkel. Mi azt gondoltuk, hogy az érdeklődőt nem kell agyilag „gyúrni”, nincsen szüksége arra, hogy órákat töltsön az oldalon információ után kutatva. A célunk, hogy egy teljesen egyértelmű és minimalizált szövegezéssel rendelkező landing page oldalt hozzunk létre, ahol az érdeklődő gyakorlatilag 1 perc alatt minden kérdésére választ kaphat.
Az oldal tematikus felépítése
- Miről szól a lakástakarék?
- Milyen előnyei vannak?
- Mivel egyedi szolgáltatásunk van?
- Kikkel dolgozunk együtt?
- Milyen aktuális akció elérhető?
- Ajándék
- Legfontosabb kérdések-válaszok
- Bemutatkozás
- Előnyök
- Kockázatok
- Kapcsolat
+1 menüpont a cikkek
3. Hogyan kommunikáljuk a mentalitásunkat?
Mi hiszünk abban, hogy az vagy, amit mutatsz. A személytelen megszólítások időszaka lejárt. Értéket kell adnunk az ügyfeleknek, hogy biztosan minket válasszanak és azért válasszanak minket, mert biztosak bennünk. Ezért úgy döntöttünk, hogy az LTP szakértőnk megír egy mindenki számára ingyenesen és feltétel nélkül (feliratkozás szükséges, hogy el tudjuk küldeni a könyvet) elérhető e-bookot a lakás-takarékpénztár működéséről. Mindezt érthetően és egyértelműen. Az alapkoncepció ugyanis az, hogy minden információt elérhetővé tegyünk az ügyfelek számára, és kizárólag olyanok kössék meg velünk a szerződést, akik 100%-ig biztosak abban, hogy erre van szükségük!
4. SEO és hogyan kommunikáljunk folyamatosan?
Hasznos tartalom nélkül nem működik semmi. Hiába mi vagyunk a legjobbak, ha senki ne látja. Viszont úgy határoztuk meg a stratégiánkat, hogy nem fizetett hírdetésekkel, adwords kampányokkal akarunk betőrni, hanem kifejezetten organikus és hasznos tartalmakkal, amiket az emberek fognak majd megosztani. A feladat tehát adva volt, hiszen rendszeresen kell olyan szakmailag potens és mégis érdekes cikkeket írni, amiket aztán az olvasók tovább osztanak és hasznosnak találnak.
Nem meglepő módon nagyon sok ügyfelünk érkezett a „cikkek miatt” hozzánk, mert a cikkekkel tovább vittük azt a mentalitást, amivel rendelkezünk. Egyik legolvasottab írásunk volt a „Miért nem garantált az LTP?”. A célunk az volt, hogy ne sales cikkek szülessenek, hanem azok a rejtett információk lássanak napvilágot, amik nem teszik vonzóvá az LTP terméket. Véleményünk szerint nagyon fontos, hogy a valódi „hátrányokkal” is tisztában legyenek az ügyfelek. Már ebben a tematikai elgondolásban is különbözünk mindenki mástól, hiszen sehol nem olvastam olyan blogbejegyzést, amiben kifejezetten szembemennek az LTP-vel (és közben közvetítik azt).
Az igazság utat tör magának!
Kulcsfontosságú számunkra a SEO tevékenység, hiszen szeretnénk a marketing stratégiánkat több lábra állítani. Nem szeretnénk kizárólag a Facebook-ra támaszkodni. A Google organikus keresőben 2-3 hét alatt (a minőségi blogbejegyzéseknek köszönhetően) a legtöbb számunkra fontos kulcsszóra az első 2-3 oldalra kerültünk. De például az „Új LTP”-re már az első helyen tanyázunk, miközben napról napra előzünk be olyan versenytársakat, akik évek óta jelen vannak az online LTP piacon.
Nagyvonalakban mi így építettünk fel egy nagyon sikeres oldalt. Itt nézheted meg: „Lakástakarékpénztár”