• hello@azencegem.hu

  • 2017-03-30

A honlapkészítés folyamata 10 lépésben [2017]

A HONLAPKÉSZÍTÉS FOLYAMATA 10 LÉPÉSBEN [2017]

A honlapkészítés folyamata 10 lépésben [2017]

A honlapkészítés folyamata 10 lépésben [2017] 700 400 Az Én cégem!

Nézzük meg, hogy mi a különbség az elmélet és a valóság között! Hogyan néz ki 2017-ben a honlapkészítés folyamata 10 lépésben? Ha ezt a cikket végigolvasod, akkor kapsz egy átfogó képet arról, milyen folyamatokon kell végigmenned, mire elkészülhet számodra a megfelelő honlap. 

Határozd meg a honlap célját

El kell döntened, hogy milyen célból szeretnél magadnak honlapot készíteni! Szeretnél ügyfeleket szerezni? Szimplán meg akarod magadat mutatni online? Információkat, cikkeket szeretnél közzétenni? Azért kell honlap, mert a konkurenciának is van?

Sok kérdést kell feltenned magadnak, amire a lehető legpontosabb választ kell adnod! Nem mindegy, hogy információkat szeretnél blogszerűen közzétenni vagy pedig egy értékesítő oldalt hoznál létre!

Nézzünk mindkettőre egy jó példát:

Hírportál: www.onset.hu
Lakáskassza oldal: www.ujltp.hu

 

A példa kedvéért láthatod két teljesen eltérő oldalnak a kezdő felépítését. A jobb oldalt egy tipikus landing page felépítésű oldalt láthatsz, aminek a feladata az ügyfelek magas konverziója. Az onset.hu ellenben egy hírportál, ami nem akar eladni, kizárólag információt szeretne átadni az olvasónak.

Minden cél teljesen más honlapfelépítést ígényel annak érdekében, hogy az ügyfeleknek a lehető legjobb “ügyfélélményt” szerezzük meg.

Válassz domain nevet

Ki kell találni egy fantasztikus domain nevet, amivel a honlapodat elérhetik a vevők. Nagyon fontos a név választása, hiszen számos pontnak meg kéne felelned:

  • Legyen rövid
  • Legyen egyszerű
  • Kerüld a különleges karaktereket (pl.: x-faktor.hu)
  • El kell döntened, hogy márkanevet építesz (pl.: www.iflgroup.hu) vagy a tevékenységedre szeretnél fókuszálni (pl.: www.ujltp.hu)?
  • Ellenőrizned kell, hogy szabad e még az általad kiválasztott domain név!

 

Itt tudod ellenőrizni a domain nevet: http://www.domain.hu/domain/domainsearch/

Online stratégia megalkotása (facebook…stb)

Mielőtt elkezded a tényleges honlapkészítés lépéseit, érdemes lenne megalkotni az online stratégiád főbb elemeit. Ez azért fontos, mert a honlapodat ez alapján lehet optimalizálni. Egyáltalán nem mindegy, hogy a saját elképzeléseid szerint egy Facebook központú tevékenységet képzelsz el, amit a honlapod fog kiegészíteni, vagy pedig jobban szeretnéd az online kommunikációd középpontjába helyezni az oldalt és kiegészítő lehetőségként használni a különböző közösségi megoldásokat.

Nagyon fontos, hogy a különböző online területeket összekössük és egységesen alakítsuk ki a kommunikációt illetve megjelenést. A leghatékonyabb, ha a különböző platformok erősítik egymást. Annak kevésbé van értelme, hogy teljesen függetlenül működik egymás mellett a honlap központú kommunikációd és a közösségi jelenléted.

 

Content neked is a király?

Végtelen mennyiségű pénzt költhetsz el reklámokra és végül a content (tartalom) fog győzedelmeskedni. A Facebook vagy a Google kifejezetten javasolja, hogy az ügyfelek érdekében cselekedjünk és hasznos tartalmakat gyártsunk számukra. Ami jó az ügyfélnek, az jó lesz a cégednek is. Vége az alibi (esetleg hazug) tartalmak korának. Az egyre feljettebb algoritmusok egyre hatékonyabban szűrik ki ezeket az oldalakat.
El kell döntened, hogy szeretnél e minőségi tartalmakat gyártani az oldaladon keresztül a látogatóid számára? Ha a válasz igen (SEO szempontból is ajánlott), akkor érdemes felkeresni egy profi content ügynökséget, akik segítenek kialakítani a content stratégiádat (minél több embert szeretnél megszólítani (clickbait) vagy inkább célzottan pozícionálnád saját magadat (szakértői)?)

A honlapot a content szükségletek figyelembevételével érdemes már az első perctől kezdve kialakítani, hogy az továbbra is egységes egészként funkcionáljon és ne az legyen az oldalra érkező érzése, hogy ez egy összetákolt, igénytelen honlap.

Nekünk így néz ki a content oldalunk:

Az Én cégem tartalmát a www.seoszoveg.hu gyártja mert mi már tudjuk, hogy a “jó tartalommal ügyfeleket szerzünk”!

 

Keress egy honlap kivitelezőt, egy olyan céget, mint mi!

Nagyon sok coach és B2C-re szakosodott DIY (do it yourself) vállalkozás próbálja az embereket meggyőzni, hogy egy honlap nem bonyolult történet. Akár saját magunk is képesek vagyunk Word Press alapokon összeklikkelgetni valamit.

Igazuk van!

Persze az eredmény egy másik kérdés! Nagyon sok DIY oldalt láttunk már és fogtuk a fejünket. Az a legnagyobb probléma, hogy a hozzá nem értő összeklikkelgetések sosem az ügyfeleknek szólnak, hanem saját magunk egójának. Mivel az ember foglalkozik vele és kreatívnak érzi magát, ezért eltorzul a világlátása ezen a téren és meggyőzi saját magát arról, hogy jó lett az oldala!

Azt kell megérteni, hogy a honlapkészítés nem egy könnyen tanulható mesterség. Hiába tűnik annak, amikor profik két nap alatt összehoznak egy oldalt. Valójában több évnyi tapasztalat és tudás köszön vissza 1-1 “gyorsan összeépített oldal esetében is”. Amikor egy DIY ember megcsinálja két nap alatt a saját oldalát (valójában hetekig fog szórakozni vele, mert nem rutinszerű a tudása), akkor csak két dolog hiányzik majd:

 

Állítsd be a statisztikai modulokat

A Google több remek (és ingyenes) programot biztosít számunkra annak érdekében, hogy a lehető legpontosabb és legrészletesebb eredményeket kapjuk meg a honlapunk esetében a honlapra érkező látogatók viselkedéséről és számáról.

Ez egy lehetőség, amivel kötelező élned! A honlapkészítés során már a kezdetektől fontos integrálni az olyan rendszereket, mint a Google Analytics!

 

Konkurenciaelemzés

Nem feltétlenül neked kell ezzel foglalkoznod, de mindenféleképpen legyen a honlapkészítés során valaki, aki felméri az elsővonalas, másodvonalas és külföldi konkurenciáidat. Nézzétek meg, hogy a többiek hogyan jelennek meg az online világban, milyen honlapjuk van. Ők mit rontanak el és mi az, ami tetszik a másik oldalában?

Az erősségeket vedd át, a gyengeségeket javítsd ki és csak ezután kezdj bele a kreatív munkálatokba! A cél ugyanis az ügyfelek elégedettsége és megfelelő tájékoztatása. Valamit a konkurencia is jól csinál, ha vannak ügyfelei. Nem érdemes a nulláról kezdeni a teszteléseket, ha a konkurencia már megcsinálta helyetted!

 

Keress fel egy ügyvédet- Kötelező tartalmi elemek

Na nem azért, mert bajban vagy! Viszont minden honlapnap vannak olyan kötelező elemei (pl.: ÁSZF, Impresszum, Adatvédelmi ny., Felhasználói…stb), amiket mindenféleképpen el kell majd helyezni a honlapon az első perctől kezdve.

Ezeket a főként jogi tartalmakat Te is összeguglizhatod, de érdemes lenne egy szakember segítégét igénybe venni, hogy valóban megfelelj minden elvárásnak és egyúttal védd a saját jogi érdekeidet is (az ÁSZF-el tulajdonképpen saját magadat biztosítod be).

Tesztelés

A tesztelés nem azt jelenti, hogy megkérdezed a két legjobb barátodat arról, hogy mit gondolnak az elkészült oldalról. Felmérések szerint a barátok 90%-ban az eredményesség szempontjából rossz választ fognak adni, mivel képtelenek objektíven elvégeznia  feladatot. Helyette neked akarnak tudat alatt megfelelni és vagy túlkritizálnak vagy túldícsérnek téged és az oldalt.

Lehetőség szerint olyanoktól kérj véleményt, akiknek nem érdeke, hogy veled jóban legyenek és azt mondják, amit hallani akarsz. Olyanoktól, akik nem fognak okoskodni és nem akarnak “csak azért is találok hibát” stílusban lehúzni téged. Idegen emberek kellenek neked, akik mint független, átlagos felhasználó tudja véleményezni az oldaladat a különböző szempontok szerint (pl.: megkaptam a szükséges infót? tetszik az oldal? őket bízom meg?…stb)

 

Sose készül el az oldal

Sokan nem tudják, de egy honlap soha nem készül el teljesen. Mindig finomítani kell a trendeknek megfelelően. Szerencsére a legtöbb dolgot akár magunk is el tudjuk végezni, ha időt szánunk rá. Másik opció, ha megbízzuk lehetőség szerint azt a céget, akik elkészítették számunkra a honlapot.

SEO szempontból is ajánlatos mindig friss tartalmakat feltölteni (content), hiszen a Google előtérbe helyezi ezeket az oldalakat azokkal szemben, ahol hónapok óta semmi nem történt. És valljuk be! Az ügyfelek is megérdemlik a friss, ropogós “legújabb” információkat, hogy könnyebben tudjanak dönteni!

Mondhatni a honlapkészítés csak azután kezdődik el, amikor már élesedett az oldalad!


Bízunk benne, hogy sikerült egy számodra is használható útmutatót összeállítani a feladatokról, amik még elötted állnak! Drukkolunk, hogy számodra is elkészülhessen az a honlap, amit megérdemel a céged! Ha ezidáig nem találál még korrekt, megbízható honlapkészítő céget, akik komplett szolgáltatást nyújtanak a számodra, akkor nézd meg ezt az oldalt:

Weboldalkészítés

Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy a azencegem.hu számomra e-mailt küldjön.