• hello@azencegem.hu

  • 2017-11-24

[Honlapkészítés] Milyen hibákat követnek el a kezdő vállalkozók?

[Honlapkészítés] Milyen hibákat követnek el a kezdő vállalkozók?

[Honlapkészítés] Milyen hibákat követnek el a kezdő vállalkozók? 1024 538 Az Én cégem!

2018-ban a céges honlap minden vállalkozó számára ugyanolyan kötelező elem, mint a számlatömb/számlázó program. Azonban léteznek azok a tipikus kezdő vállalkozói hibák, amiket ha nem követsz el, akkor akár milliókkal nagyobb bevételre tehetsz szert! Most ezeket a tipikus honlapkészítés hibákat vesszük sorba!

Szerintünk nagyon fontos a minőségi honlap, viszont nem minden kezdő vállalkozónak ajánlott megfizetni egy profi honlapkészítő céget. Attól függ, mi szerepel az üzleti tervben. Ha nagyot akar azonnal növekedni, akkor lehet érdemes…

#1 Nem kalkulálnak a honlapkészítés árával az üzleti tervben

Még mindig létezik egy igencsak tág vállalkozói réteg, akik nem igazán vannak tisztában a trendekkel és az online térhódításával. Nekik még senki nem mondta meg, hogy honlap nélkül a vállalkozás előbb-utóbb csődbe fog menni. Ez a hiány-szemlélet rendkívüli módon meglátszik az elkészült üzleti tervekben, ahol nem számolnak tételesen, és részletesen a honlapkészítés költségével:

  • honlapkészítő back-end és front-end fejlesztés
  • grafikus
  • szövegíró

Legjobb esetben is egy “ennyit szántam rá” számot kap a honlapkészítés rublika, majd a továbbiakban ehhez a kerethez próbálnak szakembert keresni. Ilyenkor szoktuk mondani, hogy aki banánnal fizet, az ne csodálkozzon, hogy majmot kap. Sosem a kerethez kell szakembert keresni, hanem a feladathoz. Hiába mondjuk azt, hogy 100 000 forintot szánunk erre a feladatra, ha a piac 200 000 forinttól indítja az árait a minőségis szegmensben!

#2 “Majd megírom magamnak a szöveget”

Tipikus költségcsökkentő tényező a profi szövegíró megspórolása. Valamiért azt gondolják a kezdő és DIY vállalkozók, hogy azért mert értik a terméküket/szolgáltatásukat, máris képesek lesznek olyan honlapszövegezést írni, ami egyszerre kommunikál a Google algoritmusaival és az ügyfelekkel.

Ezzel meg lehet pár tízezer forintot spórolni, de végső soron százezreket, milliókat bukhatunk el vele. Gondolj bele, hogy nálunk a szövegíró évekig tanulta ezt a “szakmát”, írásait több, mint 10 millió alkalommal töltötték le, számtalan vállalkozásnak írt már sales és seo szemléletű marketing szövegeket és ezzel a tapasztalattal a zsebében dolgozik továbbra is.

És akkor jösz te, a vízvezeték szerelő, aki hobbi szinten szokott pötyögni és megörül, ha már 100-an elolvasták a szövegét és kapott 3 like-ot. Szerinted mi lesz ennek az eredménye? Hatalmas lutri, hogy vagy működik vagy nem működik. A tapasztalat inkább az, hogy nem működik és általában az ügyfelek számára teljesen diszfunkcionális és értéktelen szövegeket írnak a kezdő vállalkozók…

Mindig bízd profikra. Ne ezen spórolj!

#3 “Kezdetben elég lesz…”

Biztosan te is hallottál már az “ingyenes” modulárisnak hazudott honlapkészítő rendszerekkel, amiknek a lényege általában, hogy kulcsrakész sablonok közül választhatsz, minimális módosítási lehetőséggel, de 0 forintos kezdeti költséggel. Aztán évente ki kell fizetni a 20-30-40 000 forintos díjakat.

A vicces, hogy összességében többet fizetsz ki 3-4 év alatt ezekre a megoldásokra, mintha az elejétől megbíztál volna egy profi céget, akik a saját oldaladat pontosan úgy készítették volna el, kompromisszumok nélkül, mint ahogyan megálmodtátok.

Hidd el, hogy az igényesség mindig üzletet jelent. Az emberek naponta átlagosan 50-100 honlappal találkoznak. Szerinted nem veszik észre, ha az oldalad teletüzdelt mindenféle hülye kompromisszummal és amatőr megvalósításokkal? Mit fognak rólad gondolni?

 

#4 A honlapkészítés halogatása

Elárulom neked a nagy SEO (keresőoptimalizálás) titkot. A helyezésed hosszútávon két dologtól függ, minden más változik.

  1. Szolgáltatsz értékes tartalmat az embereknek az oldaladon?
  2. Milyen régóta teszed mindezt?

A Google figyelembe veszi az oldalad életkorát is a tartalom és egyéb paraméterek mellett. Mondhatni minél hamarabb kezded el az oldalt megvalósítani, annál nagyobb lesz a honlapod online ökológiai lábnyoma.

Ez azért fontos, mert idővel egyre értékesebbé válhatsz a Google és a látogatók szemében, ha látják, hogy nem “tegnap alakultál”. Másrészről te sem leszel kivétel és bizonyos folyamatokon át kell esned, bizonyos “rossz döntéseket” meg kell hoznod, hogy valóban profi tartalmat tudjál szolgáltatni!

#5 Túl komoly fejlesztést akarok megvalósítani

Nemcsak akkor követhetünk el hibát, ha az olcsóságot keressünk, hanem akkor is, amikor nem tudjuk felmérni, hogy a cégünk számára milyen honlapot és honlaprendszert kell megvásárolni. Több ügyféllel is találkoztunk már, akik csalódottan mesélték, hogy milyen brutális drága megfizetni a saját rendszerben elkészült korlátozott adminfelülettel rendelkező oldal minimális módosítását is, amihez szintén programozó süzkségeltetik.

Be kell látni, hogy egy kezdő KKV vállalkozásnak jellemzően semmi szüksége nincsen egyedi fejlesztésű rendszerre egy olyan korban, amikor WordPress-ben a világ legfejlettebb CMS rendszerét érhetjük el, amiben bármilyen oldalt fel tudunk építeni, amihez folyamatosan érkeznek a biztonsági frissítések, és aminek a módosításához elég lehet a cégvezető is.

Semmi értelme egyedi fejlesztésnek, ha annak nincsen konkrét rendeltetése, célja és az üzleti tervben meghatározott szerepe.

Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy a azencegem.hu számomra e-mailt küldjön.