• hello@azencegem.hu

  • 2017-01-15

A Google megmondja a tutit: Keresőoptimalizálás 2017-ben

A GOOGLE MEGMONDJA A TUTIT: KERESŐOPTIMALIZÁLÁS 2017-BEN

A Google megmondja a tutit: Keresőoptimalizálás 2017-ben

A Google megmondja a tutit: Keresőoptimalizálás 2017-ben 1024 576 Az Én cégem!

Ma az egyik legfontosabb potenciális ügyfélszerzési csatornánk a Google találati lista különböző kulcsszavakra (SEO). Hatalmas verseny folyik, hogy a találati lista első oldalára, azon belül is az 1-3 helyre kerüljünk a saját kulcsszavainkban, kulcsmondatainkban. Gyakorlatilag csak így van esélyünk organikus keresési eléréssel potenciális látogatót varázsolnunk az oldalunkra. A Google azonban rendszeresen finomít a rangsorolási algoritmusán. Pontosan senki nem tudja az algoritmus titkait, de lehet valószínűsíteni bizonyos pontokat. Most nézzük meg a Google keresőoptimalizálás 2017 ajánlásai.

Linképítés 2017-ben [honlap]

A Google Pingvin új algoritmusa már nem büntet, hanem figyelmen kívül hagy. Tovább haladunk abba az irányba, amit 2016 őszén kijelölt a linképítők számára a Google. Egyre inkább kitudja az algoritmus szűrni a szemetet és az érdektelen/kamu horgonyokat, amik létezésének egyetlen oka az volt, hogy minél több (darabszámra) link mutasson az oldalunkra. Egy időben ez nagyon jól működött különösebb minőségi elvárás nélkül. Ma már nem működik, sőt kifejezetten felesleges munkának érezhetitek, illetve kidobott pénznek, ha a linkjeiteket dobáljátok össze-vissza a neten mindenféle online szemétdombra. 

Nem büntető algoritmus

Érdekes módon az új Pingvin nem büntető algoritmus. Egyszerűen figyelmen kívül hagyja az értéktelen honlapunkra mutató linkeket.Képes beazonosító és rangsorolni a linkeket és elválasztani a spam jellegűektől. Ha ezt még nem feltétlenül tapasztaltad a saját honlapodon, sem szabad elkényelmesedned. A Google algoritmusai képesek a gépi automatizált tanulásra. Előbb-utóbb “mindenkit elkapnak”, aki spam linkeket gyűjtöget és nullázzák ezeket az értékeiket a honlapoknak. Nem lennék meglepve, ha hirtelen első oldalakról bizonyos témákban a 100. oldalakra kerülnének egyesek.

Tipp

2017-ben kizárólag releváns és értékes linképítési technikákat érdemes alkalmazni. Nagyon fontos, hogy megbízható és nagy látogatottsággal rendelkező oldalakra tudjuk elhelyezni honlapunkra mutató linkjeinket. Mindezt úgy, hogy egy komplett értékes tartalmat-szöveget (content) ágyazunk meg a linkünk köré. Ugyanis kifejezetten számít a tartalom és az ügyfélelégedettség. 

A Popup ablakok halála

Nem írtja ki teljesen a popup (felugró) ablakokat a Google, akármennyire iritáló és idegesítő tud lenni 1-1 rosszul elhelyezett popup oldal. A Google a felhasználói élményt tartja szem elött. Őt nem érdekli a céged fantasztikusabbnál fantasztikusabb ajánlata. Őt az érdekli, hogy a keresőmotor által érkezett felhasználókat 1-1 számukra érdekes tartalom olvasása közben kénytelenek “verekedni” ezekkel a popup ablakokkal, amik jellemzően eltakarják az egész oldalt és az [x] is jól el van rejtve. Erre senki nem kiváncsi. Szerintem a következő években lefut a popup őrület és eltünnek ebben a formában az oldalakról. 2017-ben keresőoptimalizálási szempontból arra kell figyelni, hogy a popup reklámunk ne takarja ki a főoldalt és ne korlátozza a felhasználót.

Érdemes már most úgy beállítani a felugró ablakokat, hogy azok ne egyből jelenjenek meg, ha a látogató megérkezik a weboldalra. Ne takarják el az elsődleges tartalmat.

 

Hangsúly a regionális listán

Egy régóta alkalmazott módszer továbbfejlesztése a keresőoptimalizálásban, ami főleg a KKV szektornak jelenthet hatalmas segítséget. A Google már ma is figyelembe veszi a keresési listák létrehozásakor a helyszínt. Attól függ (részben) a lista tartalma, hogy te éppen honnan indítottad a keresést és ezáltal a számodra legoptimálisabb megoldásokat próbálja meg a Google behozni. Egyre pontosabb adatokkal dolgoznak az algoritmusok, ezért fontos lehet számunkra a megfelelő regionális pozícionálás is.

 

A legfontosabb a mobilra optimalizált honlap

A Google úgy gondolja, hogy a trend egyértelműen a mobil irányába halad. Eltolódnak a súlypontok és már ma is többen interneteznek mobilról, mint asztali számítógépről. Ezért a felhasználói élményre már nem csak asztali gép optimalizált honlapokkal kell ügyelnünk, hanem a kifejezetten reszponzív kialakítással is. Megnéztük és akár 10-15 hely különbség is lehet az asztali és mobil találati lista között. Ez a különbség egyre inkább fokozódni fog. A Google azt javasolja, hogy minnél hamarabb nézzük át a honlapunk technikai paramétereit és szükség szerint optimalizáljuk mobilra. Aki ezt későn teszi meg, annak több évnyi SEO tevékenysége mehet a levesbe. 

Az Én cégem blog oldalát olvasod. Mi menő honlapok készítésével, landing page készítéssel foglalkozunk. Ha honlapot szeretnél, ami a legújabb trendeket követni, akkor beszéljünk!

 

Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy a azencegem.hu számomra e-mailt küldjön.