• hello@azencegem.hu

  • 2017-01-02

Miért kell másolnunk az amerikai trendeket?

MIÉRT KELL MÁSOLNUNK AZ AMERIKAI TRENDEKET?

Miért kell másolnunk az amerikai trendeket?

Miért kell másolnunk az amerikai trendeket? 560 315 Az Én cégem!

Még decemberben írtam egy nagyon sokat megosztott sikeres cikket az “új honlaptrendek 2017-ben” cimmel. Ebben a cikkben próbáltam összeszedni (az amerikai szaksajtóra támaszkodva) pontokba szedve a legfontosabbakat. Meglepetésemre a cikket megosztották egy honlapfejlesztői szakmai csoportban, ahol kaptunk hideget és meleget…

 

Aztán pörgött a komment cunami, ahol nagyon soka kifogásolták az “eredetiséget”, hiányolták az új impluzusokat, illetve szimplán fikáztak. Még a 30. komment után sem sikerült egyik agytrösztnek sem megválaszolnia, hogy milyen újdonságot várna, mi az ami nem sablon, hogyan kellett volna megírni ezt a cikket. Kritizálni minidg könnyű, de valódi érveket felvonultatni már sokkal nehezebb. A cikk írásának a pillanatáig sem kaptunk egyetlen választ sem, hogy mik lesznek 2017 honlaptrendjei, amiket nem írtunk le…

 

A KKV szektorban a mai napig nagyon kevesen optimalizálták a honlapjukat mobilra… Ez sokaknak új lépés lehetne…

Én alapvetően egy nagyon kreatív valakinek tartom magamat. Utálok másolni, és nagyon nehezen ülök fel a mainstream vonatra… Viszont nagyon sokat gondolkodom azon, hogy miért kell egy USA-t másolni a trendeket illetően! Pontba szedtem a gondolataimat!

1. Amerikai filmeket nézünk a moziban

Szerintem abban egyet érthetünk, hogy jellemzően amerikai filmeket nézünk meg a moziban és ezáltal valamilyen szinten magunkba szívjuk azt a kultúrát is. Mivel a kultúrális jegyek az egyértelmű különbségek mellett számos ponton hasonlóak, ezért nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt, ami odaát történik a marketing hazájában. Az internet térhódításával pedig valós időben utánozzák a fiatalabb generációk amerikai példaképeiket ( gesztikuláció, sport, öltözködés…stb). Ez egy folyamat, ami alapvetően a mi társadalmunk amerikanizálódását hivatott előrehozni. Ha pedig alapvetően a magyar célközönség egyre inkább azonosul az amerikai kultúrkörrel, akkor a termékeinknek is azonosulnia kell. Maradjunk a filmes példánál: Te mikor néztél utoljára magyar filmet moziban? Pedig a magyar film elvileg specifikusan a magyaroknak és magyar élethelyzetekről, utalásokról szól!

2. Sokkal nagyobb piacon teszteltek

Minden a marketingben, honlapfejlesztésben és az üzleti életben a tesztelésről szól. Nem számít, hogy neked valami tetszik vagy nem tetszik. A lényeg, hogy a célközönségednek tetszik e vagy sem. Viszont a tesztelés nem azt jelenti, hogy megkérdezed aput, anyut, barátaidat… Az igazi tesztelés különböző célcsoportok százait, ezreit, tízezreit jelenti. Minél nagyobb a minta, annál valószínűsíthetőbb a siker. Egy átlagos KKV Magyarországon nem tudna havi szinten milliókat kifizetni 1-1 tesztelésre, ráadásul az ország annyira kicsi (3-4 millió aktív internet felhasználó, 1-2 millió releváns felhasználó), hogy önmaga korlátaiba ütközne az egész. Viszont Amerikai ilyen értelemben egy ingyenes terméktesztelési platform, ahol minden adott az igazi tesztelésekhez! Nekünk már csak az eredményt kell élveznünk és “lekicsinyíteni” a magyar piachoz. Ami ott működik honlaptrend, az itt is működni fog nagy valószínűséggel. Ezt el kell fogadnunk sajnos…

3. Az ügyfél nem vadászni megy a honlapodra, hanem informálódni

Persze mindig előkerülnek a “húde kreatív” emberek, akik utálják a sablont és elvárják az egyedit! Jelenleg a világon több, mint 1,5 milliárd honlap működik. Tényleg azt gondolod, hogy valaki még nem találta ki azt amit te éppen kikreatívoskodsz magadnak? És itt most nem téged akarlak degradálni. Egyszerűen be kell látni, hogy nagyon nagy a verseny, ráadásul az ügyfelek nem rendkívüli dolgokat akarnak, hanem információt. A honlapodra is informálódni megy fel. Számára az egyszerűség, a kellemes kinézet és a könnyű kezelhetőség sokkal fontosabb, mint a művészi értelemben vett kreativitás. Ezt a valós ügyféligényt hivatottak kielégíteni az egymás megjelenését és struktúráltságát másoló honlapok. Az izléses másolásban az ügyfelek rutinszerűen tudnak navigálni az oldalon és ezért hálásak. Nagyon ritka, amikor egy átlagos honlap látogató perceket tölt azzal, hogy megtaláljon valamit egy nagyon kreatív oldalon…

A rossz hírem, hogy a sablonokat mindig a nagyon alakítják. Nem számít, hogy Magyarországon a www.azencegem.hu milyen überkreatív weboldalt fejleszt ki hónapokon keresztül. Ha ezt a kreativitást nem kapja fel valamelyik véleményvezér amerikai cég vagy ügynökség (és adja el sajátjaként), akkor a világ nem fog róla tudni és senki nem kezdi másolni. Ha pedig senki nem másolja, akkor sosem lesz belőle olyan sablon, ami az ügyfelek tájékozódását megkönnyíti. Megmarad egy honlap különlegességnek, ami nem fog neked plusz vevőket szállítani…

Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy a azencegem.hu számomra e-mailt küldjön.