Egy weboldal készítés már nem csak abból áll, hogy sok esetben elkészítjük az oldalt, kialakítjuk az alapvető dizájnt, feltöltjük az oldal tartalmát és készen is vagyunk. Ennél sokkal többről van szó, hogy eredményes honlapot hozzunk létre. Sokan abban a tévhitben vannak, hogy ha van egy oldaluk, akkor onnan kezdve már dőlni fognak az ügyfelek vagy vásárlók. Egy új oldal marketingjével kapcsolatban egy másik cikkben fogunk részletesebben beszélni, most inkább felvázoljuk azokat az alapvető SEO beállításokat, amiket Mi mindenképpen használunk egy új oldal elkészítésénél.
Felhasznált képek mérete, weboldal betöltési idő
Nagyon fontos, hogy minden felhasznált képet méretre szabjunk, illetve a méretét optimalizáljuk. Erre a feladatra használhatunk különböző bővítményeket is, illetve külön oldalt vagy pedig egy képszerkesztő programot. Nem vagyunk annak a híve, hogy mindenre plugint használjunk, viszont egy jóravaló cache bővítmény megoldás lehet erre. Pl.: ilyen bővítmény a Swift Performance. Természetesen ez rengeteg mindent tud, többek között azt is, hogy megfelelően csökkenti a képek méretét, amivel bizony az oldalunk gyorsabban fog betöltődni.
Amennyiben inkább egy külön programot használnánk, akkor tökéletes megoldás lehet erre a tinypng.com oldal, ahol maximum 5 MB-os képeket tölthetünk fel, majd ezt minimalizálja úgy, hogy a kép felbontása nem változik, cserébe viszont sokkal kisebb lesz (általában minimum 70%-ot tudunk ezzel csökkenteni).
A weboldalunk betöltési idejét több oldalon lehet tesztelni, ilyen a pingdom.com és a PageSpeed Insights is. Egyszerűen ki kell választani a mérés helyszínét (Pingdom esetében), megadjuk a weboldalunk címét és részletes leírást kapunk arról, hogy mit mennyi idő alatt töltődik be.
Képek nevei
A képek optimalizálása után megfelelően kell elnevezi őket, lehetőleg úgy, hogy tartalmazza az oldal SEO szempontjából használatos kulcsszavait. Szóval a kulcsszókutatás után célszerű ezekkel a nevekkel ellátni a képeket. Azt remélem mondani sem kell, hogy minden kép esetében egyedi név kell. 🙂
URL-ek megfelelő kialakítása
Ha WordPress rendszert használunk, akkor az URL-ek kialakítása nagyon egyszerű feladat lesz. Lehetőség szerint mellőzük ezeket a linkeket: domain/123sdgsdf
Helyette használjunk olyan URL címeket, amik tartalmazzák a különböző fő kulcsszavakat az adott oldalon. Ebben az esetben: azencegem.hu/milyen-alapveto-seo-beallitasokat-kell-elvegezni
Ha ezt utólag kell elvégezni egy weboldal modernizálás miatt, akkor kötelező a régi linkeket 301-es átirányítással az új címre irányítani.
404-es hiba oldal kialakítása
Rengeteg hibával találkozhatunk böngészéseink alkalmával, de talán a leggyakoribb a 404-es hiba. Ekkor a szerver nem találja az adott oldalt és 404-es hibára fut. Egy WordPress oldalon nem szokott probléma lenni, mert ezt nagyon könnyen be lehet állítani, viszont egyedileg programozott oldal esetében ezt nagyon kevés helyen állítják be, pedig sok haszna lehet. Pl.: egy webáruház esetében érdemes különböző linkeket elhelyezni a 404-es oldalon, innen irányítva tovább a látogatókat különböző oldalakra. Ha megszűnik egy oldal, akkor ebben esetben is célszerű, már-már kötelező 301-es átirányítást használni (akár egy hasonló termékre irányítani a látogatót). Egy egyszerűbb oldal esetében pedig a kezdőlapra mutató gombot vagy linket szoktak használni (mi is ezt preferáljuk).
SSL beállítása
2017. októberétől már a Google Chrome a weboldal cím mellett jelzi, utal a biztonság hiányára, abban az esetben, ha nincs beállítva az SSL. 2018. októberétől pedig szigorodni fog ez is, ugyanis a Chrome 68-as verziójától ezt fogja kiírni: weboldal nem biztonságos. Ebben az évben egyre több weboldal állt át a https://-es címre, viszont még mindig előfordul, hogy helytelenül működik. Akkor végeztük jól a dolgunkat, ha minden oldalunknál zöld színnel látható a kis lakat. Ha nem így néz ki, akkor az oldalon belül a képek http://-t használnak vagy egy olyan oldalra mutató link található, ami nem https://-t használ.
Sokan kerestek meg Minket ezzel kapcsolatban, hogy segítsünk megfelelően beállítani az oldalunkon az SSL-t. Ha Te is ilyen problémába futottál és nincs még SSL-ed, akkor a tárhelyszolgáltatóddal vedd fel a kapcsolatot, általában ez minden esetben két kattintással aktiválható. Több weboldal esetében bőven elég egy ingyenes SSL, ezért általában nem kell fizetni. Ha ez nincs még beállítva, akkor beállítás után egy-egy helyezésünk előrébb ugorhat a Google helyezési listáján.
Érdemes a fenti pontokat átnézni a saját oldalunkon és szükség esetén beszélni a weboldal készítőnkkel. Ezek a technikai SEO beállítások rendkívül fontosak, hiszen ezekre az alapokra lehet csak építkezni a későbbiekben.
1 comment