Tudom, hogy téged is érdekel a titok, milyen domaint érdemes 2018-ban választani, ha azt szeretnénk, hogy megfeleljen a domain nevünk a Google-nek, az ügyfeleknek, a Social algoritmusoknak és saját magadnak is! Ebben a cikkben megmutatom neked azt a 6 halálos tippet, amit betartva garantáltan tiéd lesz a legmenőbb domain a konkurenciád közül!
Miért válassz .hu domaint?
A .hu kiterjesztésű domain Magyarországon specifikusan az egyik legmegbízhatóbb, és legrégibb utótagja az oldalak címének. A legtöbben ezt használják, főleg akik a hazai piacra dolgoznak. Azok a cégek, akik viszont nemzetközi szinten szeretnének érvényesülni, gyakran foglalján le domain nevük .hu és .com változatát is.
Mivel ez a domain típus hitelességet sugároz, ezért mondhatni megemeli az oldalad „bizalmi faktorát” mind az ügyfelek, mind a kereső algoritmusok szemében. Domain végződés tekintetében érdemes megmaradni konzervatívnak és csak legvégső esetben hozzányúlni a „másodvonalbeli” végződésekhez…
Ráadásul teljesen logikus választás, hiszen az ügyfél fejével gondolkozva könnyen beláthatjuk, hogy tipikusan a .hu, .com vagy a .eu végződésekhez szokott hozzá. Igen nagy az esélye annak, hogy egy .cc, .ws vagy .to domainra nehezebben emlékezne vissza, amikor meg szeretné nézni otthon az oldaladat.
Instant domain search
Megvan a tökéletesnek gondolt domain név, de nem vagy benne biztos, hogy legfoglalta e már valaki? Használt az instant domain search keresőt és gyakorlatilag a domain beírásával azonnal megtudhatod, hogy mely végződésekre foglalták már le a domaint, és melyik végződésű variációkat foglalhatod le saját magad!
Amennyiben a jövőben tervezel azzal, hogy külföldre is dolgozni fogsz, úgy érdemes olyan domaint választani, ahol egyidejűleg le tudod foglalni a .hu, .com és .eu végződéseket. Így biztos lehetsz benne, hogy a jövőben nem érnek kellemetlen meglepetések!
Panabee, az ultimate domain tipp generátor
Sokat gondolkoztál már azon, hogy melyik domain lenne a megfelelő a céged számára? Nem találod a megoldást? Akkor a Panabee neked való megoldás lesz. Írd be a céged vízióját, tevékenységi körét vagy bármit, ami jellemző rá és máris kapsz több tucat alternatív domain ötletet, amit azonnal le is foglalhatsz.
6 eszméletlen domainválasztó tipp
1. Maradj meg a rövid verziónál
Biztosan te is szeretnél minden fontosat belesűríteni a domainba, de teljesen felesleges. Sőt, kifejezetten káros, hiszen egy hosszabb domain nevet senki nem fog neked megjegyezni, pláne nem kezd el beírni mobilon a böngészőbe a QWERTY billentyűzettel…
Mindig gondolj a látogatóid kényelmére! Éppen ezért a domain nevedet tarts 15 karakter alatt. Például a mi oldalainkank az átlagos karakterszáma 8,43. Legyél kreatív!
2. Felejtsd el a kriksz-krakszokat
A domain kizárólag betűből kell, hogy álljon. Minden más betűnek csúfolt hieroglafikus ábrázolás nem volt, nincs és soha nem is lesz. A Google algoritmusa is belezavarodik, sőt valamilyen spam oldalnak titulálja balszerencsés esetben. De végső soron saját magadnak ártasz, ha az oldalad a G!zi£e.hu lenne. Na kérlek ezt diktáld le telefonon keresztül egy ismeretlennek…
3. Legyen könnyen megjegyezhető
Jegyezd meg, hogy domaint az ügyfeleid miatt választasz és nem a saját szórakoztatásodért. Vegyél példát a netrisk.hu sikeréből. Könnyen megjegyezhető, egyszerű, mégis lényegre törő domain. Pedig lehettek volna www.megkotomonlineazautobiztositasod.hu, csak akkor nem rólunk beszélnék most!
4. Kerüld el a betűk duplázását
Másik gyakori hiba, hogy duplázni akarjuk a betűket a domainban. Ez sajnos a legtöbb esetben megnehezíti a megértést, hiszen az átlagos látogató könnyen „kifelejtheti” az egyik betűt és máris nem talál meg téged.
5. Kösd össze a domain nevedet a social neveddel
Ma már a közösségi média felülete kikerülhetetlen egy vállalkozó számára. Mondhatni a második honlapunk a Facebook profilunk lesz (van, akinek már most elsőszámú). Megkönnyítheted a saját és a látogatóid dolgát, ha a domain neved és a közösségi neved megegyezik.
Például nekünk a domain nevünk és a közösségi nevünk „az Én cégem” ugyanaz. Ezáltal nem kell senkinek sem gondolkozni azon, hogyan talál meg minket.
6. Brand vagy SEO?
A mostani trend a SEO-nak kedvez, ugyanis (teszteltük) biztosan előtérbe kerülnek azok az oldalak, amiknek a domain neve már tartalmazza a kulcsszót. Ugyanakkor a kulcsszó és a brand ritkán egyezik, így az elején el kell dönteni, hogy a brandet akarjuk felépíteni vagy szimplán sok ügyfelet szeretnénk? Ez a választás a te kezedben van, mindkettőnek megvan a pro és kontra évranyaga, de át kell gondolni!