• hello@azencegem.hu

  • 2017-10-06

Milyen weboldalra van szükséged?

Milyen weboldalra van szükséged?

Milyen weboldalra van szükséged? 560 315 Az Én cégem!

A legtöbben nem olyan weboldalt szeretnének, amire valójában szükségük van, hanem ami tetszik nekik! Ez egy hatalmas probléma, hiszen a rosszul megválasztott honlaptípus egyfajta identitásvesztést jelenthet a cégünk számára. Márpedig azt bizonyítottan tudjuk, hogy a cégünkkel és szolgáltatásunkkal önazonos honlapok pénzt termelnek!

A cikkben végigvesszük a legfontosabb honlaptípusokat karakterisztika, hatásosság és szükséglet szempontjából, hogy a jövőben jobban tudd definiálni azt, amire a cégednek valóban szüksége van!

Klasszikus céges weboldal

A legtöbben erre a honlaptípusra gondolnak, amikor megkeresnek minket. Klasszikus tartalmi elemei a rólunk, a kapcsolat, a szolgáltatásaink és a blog aloldalak. Gyakorlatilag egy all in one típusú weboldal, ami többszintű menüstruktúrájával képes kiszolgálni az ügyfelet.

Mikor indokolt?

Ezt a típusú oldalt alapvetően minden vállalkozás számára lehet ajánlani, akik egynél több vagy rétegesebb szolgáltatást/terméket nyújtanak az ügyfeleik számára. Itt lehetőség van direkt kapcsolatot kiépíteni az érdeklődővel és megmutatni a vállalkozás főbb erényeit.

A többszintű menüstruktúra révén el tudjuk különíteni a különböző tartalmakat, így egyetlen oldalra sem kell semmit bezsúfolni és megbontani a logikai sorrendet.

 

Bemutatkozó (személyes) weboldal

A bemutatkozó oldal valahol a landing page és a klasszikus weboldal közötti tartományban helyezkedik el. Mondhatni egy olyan klasszikus weboldal, ami landing page keretek között van kialakítva (egyoldal). Célja nem az értékesítés, hanem a bemutatkozás, viszont tartalom hiányában (1 szolgáltatás, egyértelműség…stb) nem indokolt a többszintű menüstruktúra kialakítása.

Nincsen annál csúnyább, amikor egy cég többnek akar látszani, mint amit tud nyújtani. Ráadásul ennek érdekében az egyoldalnyi tartalmat felesleges kitöltésekkel több oldalon, almenükben valósítják meg.

 

Többszintű (zárt és nyitott tartalom) weboldal

Rendkívül fontos meghatároznunk, hogy a közönségünk számára milyen tartalmat szeretnénk nyújtani. Jellemzően a zárt tartalomkialakításban az online tréningeket nyújtó vállalkozók érdekeltek, akiknek maga a szolgáltatása a fizetős tartalom. Ebben az esetben magát az oldalt is két részre kell bontani, megtervezni. Egyrészt lesz a publikus, mindenki számára elérhető rész és a kizárólag előfizetőknek szóló tartalom.

Az ingyenes részbe kerül értelemszerűen a bemutatkozó és sales részek illetve az ingyenes tartalom (csali), míg az előfizetők számára a fizetős tartalom jelenik meg, mint “plusz”, ami lehet szöveg, videó, hanganyag, e-book. Ilyen oldalt felépíteni kizárólag akkor érdemes, ha valóban különtudjuk választani a prémium tartalmat a csalitól.

Landing Page

A landing page oldal hagyományos értelemben véve egy kiválasztott termék/szolgáltatás eladására hivatott weboldalt jelent, ahol a hangsúly az értékesítésen, az olvasó aktivizálásán van, míg a bemutatkozás és az imázs másodlagos (kizárólag a bizalom felépítése miatt van jelen).

Logikai felépítés mentén egyfajta sales tölcsért szoktak megvalósítani az oldalon, ahol a különböző blokkokat call to action gombokkal zárnak le. Az egész oldal felépítésének a legfontosabb szabálya, hogy az olvasó figyelmét az első 20 másodpercben felkeltsük és maximum 1 perc alatt az oldalt végigolvassa meggyőzzük.

Webshop

Ez a weboldal típus nem más, mint a sarki fűszeres online változata. A bolt, ahol különböző termékeket (akár több ezret) árulhatsz online. A webshop felépítésében hangsúlyos szerepet kap az egyszerűség és közérthetőség. Talán fontosabb a vevő számára, hogy milyen könnyen és gyorsan juthat el a fizetésig a termék keresésétől, mint maga a dizájn.

Persze a legjobb, ha a dizájn és a használhatóság egyszerre képvisel magas szakmai színvonalat az oldalon. A termékek száma alapvetően meghatározza a webáruház kialakítását, hiszen egy pártermékes oldalhoz nem szükséges olyan háttérfejlesztés, mint mondjuk egy többezer terméktípussal rendelkező webáruház esetén.

A webáruházak “kötelező” tartalmi elemei a házhozszállítás, garancia, ügyfélszolgálat, kapcsolat, szabályzatés kosár menüpontok, amik mind a vevői elégedettséget szolgálják. Ha ezek közül valamit kihagyunk, akkor vevőket fogunk veszíteni a jövőben.

Egyéb altípusok

Elkezdtem összeszámolni, hogy nagyjából 30 típusú weboldalt tudnék leírni különösebb gondolkodás nélkül, de ezek mind az alaptípusok valamilyen sepcifikációját jelentik. Gondoljunk bele, hogy egy story-telling oldal nem más, mint a landing page oldal grafikai továbbfejlesztése, ami másfajta ügyfélélményt nyújt.

Érdemes az alaptípusokon belül maradni (nem is tudnál kitőrni belőlük), hiszen nem véletlenül alakultak ki a múltban. Biztosan te is észrevetted, hogy a legtöbb weboldal elrendezésében nagyon hasonlít egymásra (menüstruktúra, ikonok…stb). Ettől nem kell félned, ugyanis a piac már dollármilliárdokkal “letesztelte” számunkra a jelen pillanatban leghatékonyabb elrendezéseket és kötelezi tartalmi elemeket.

Nagy csodát nem igazán van értelme tenni, hiszen találkoztam már olyan fantasztikus oldallal (grafikai megvalósítás), amire a mai napig emlékszem (kinézet), de azt nem tudom elmondani, hogy miről szólt, mit akart nekem bemutatni. Egyszerűen a megvalósítás teljesen elvonta a figyelmem a lényegtől. A sablonszerű kialakítás azt az előnyt nyújtja számodra, hogy az ügyfélnek nem kell feleslegesen keresgélnie az oldalon (és nem unja meg), hiszen rutinszerűen tudja, hogy a kapcsolat a jobb felső sarok környékén található meg például!

Ha szeretnél honlapot, akkor töltsd ki!

 

Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy a azencegem.hu számomra e-mailt küldjön.