• hello@azencegem.hu

  • 2016-11-10

Te hogyan látod a piacod? A sikeres vállalkozás 3 titka

Te hogyan látod a piacod? A sikeres vállalkozás 3 titka

Te hogyan látod a piacod? A sikeres vállalkozás 3 titka 1024 576 Az Én cégem!

Egy amerikai cipőgyár egy afrikai országba küldte az egyik értékesítőjét, hogy vizsgálja meg, lehet-e ott cipőket eladni. Egy hét elteltével az értékesítő a következőt faxolta haza: Cipőt itt senki sem hord. Piac egyáltalán nincs. Az igazgató ellenőrzésként elküldte a legjobb értékesítőjét is. Egy hét múlva jön a fax: Senki sem hord cipőt. Óriási a piac!

vicces

Minden onnan indul, hogy te mit látsz bele a saját piacodba, ahol dolgozni akarsz. Kik a célcsoportod, hogyan kell kommunikálni a célcsoportoddal, mik a problémáik és milyen válaszokat várnak tőled? A legtöbb esetben ezeket a kérdéseket még meg tudják maguknak válaszolni a vállalkozni vágyók, viszont tovább már nem tudnak lépni. Ennek mi lehet az oka szerinted? Valóban mindig arról van szó, hogy nem elég kitartó az ember?

Ha megkérdezzük a sikeres vállalkozókat, startupereket, akkor viszonylag gyakran hangzik el a “változtatásra való hajlam” és az “alkalmazkodási képességem a piachoz” mondatok. A kérdés valójában nem az, hogy a piacodat hogyan látod, hogyan méred fel. A kérdés az lesz, hogy milyen gyorsan leszel képes alkalmazkodni a változásokhoz. Meglátod a lehetőséget ott, ahol mindenki más feladja? Képes vagy fejlődni a világgal? A világ hihetetlenül gyorsan és dinamikusan fejlődik. Alig pár éve vált az internet és az üzleti internet életünk szerves részévé és máris újabb kihívásokkal kell megküzdenünk. Eddig elég volt céges honlapot készíteni. Ma már nagyon fontos a tartalommarketing, amivel a Google és egyéb keresők előrébb rangsorolják az oldaladat. Ez azért fontos, hogy az interneten kereső vevők téged találjanak meg mások előtt.

Akkor mit kell tenni? Elkezdesz SEO-zni, azaz minőségi és releváns szöveget készíteni a weboldaladra. De a Google legújabb algoritmusának már ez sem elég. Gyakorlatilag beléptünk pár héttel ezelőtt a reszponzív honlapok világába. Ez azt jelenti, hogy a Google előnybe részesíti azokat a weboldalakat, amik reszponzívak, tehát mobilon és tableten is tökéletesen működnek, a méretekhez vannak igazítva. Ez megint komoly fejlesztéseket jelenthet a céged számára. Ha mégsem vagy hajlandó ezt meglépni, akkor anyagi hátrányod származhat.

kepernyofoto-2016-11-10-21-57-01

Mennyire letisztult a honlapod?

Sokkal fontosabb kérdés, mint hinnéd. Ma még jellemzően agyonzsúfolt céges honlapokkal találkozhatunk, miközben az ügyfelek az igényességre és letisztultságra vágynak. Gyakorlatilag minél ütősebb szöveget kell írnod, ami kellően informatív, egyáltalán nem nyomuló, miközben ez a szöveg nem lehet hosszú! 

Tartsd be az 1 perces szabályt! Nézd meg az oldaladat és mérd le:

  • a kezdőoldaladat 1 perc alatt végig lehet olvasni?
  • a cégedet 1 perc alatt megismerheti bárki az oldaladon?
  • a szolgáltatásodat be tudja mutatni az oldalad 1 perc alatt?
  • az áraidat megismerheti az ügyfél 1 perc alatt?

Ha ezekre NEM a válaszod, akkor sajnos nem felelsz meg a mai elvárásoknak. Tudom, hogy ez egy erős kijelentés, hiszen nagyon sok “profinak” a weboldala sem üti meg az 1 perces szabály szintjét. Ne foglalkozz velük, mert a profik már a nevükből élnek, a szakterületük más részein tudnak olyat nyújtani, ami miatt mindig lesz ügyfelük. Ha viszont haladni szeretnél a korral, akkor jobban kell fókuszálnod a jövőre. Tudtad, hogy az Y3 vagy a Z generációk tagjai (ők lesznek 2-4 éven belül a fő célcsoportod) már képtelenek 1 percnél tovább figyelni vagy olvasni olyan dolgot, amit abban a pillanatban ismernek meg? Talán nem véletlen, hogy blogbejegyzések evolúciója is az egyre rövidebb írások felé mutat. 

vicces-masolat

Az ügyfeleidnek WAO élményt adsz?

Ingerelned kell az ügyfeleidet. De itt ne rossz dologra gondolja, sokkal inkább erőteljes érzelmeket kell kiváltanod ahhoz, hogy kitűnj a tömegből. Ma már minden területen hatalmas verseny alakult ki és az internet miatt egy-egy jó ötletet mindenki lemásol. Ma már a kezdő vállalkozók és a profik gyakorlatilag ugyanazokat a sablon hírleveleket küldözgetik neked, nekem, bárkinek. Akkor mi alapján dönt az ügyfél? 

Egyértelmű, hogy az ügyfeleket érzelmileg meg kell mozgatni és WAO élményben részesíteni. Ez egy olyan élmény, ami kizökkent a szürke hétköznapokból és örömöt ad a lelkünknek. Neked van ilyen terméked vagy szolgáltatásod, amivel pontosan ezt a hatást éred el az ügyfeleidnél? Képes vagy élményt “ajándékozni” nekik? Képes vagy fejleszteni és megdöbbenteni? Képes vagy adni?

Ha WAO élményt tudsz okozni, akkor az ügyfelek téged választanak a konkurenciád helyett!

 

    Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
    Hozzájárulok, hogy a azencegem.hu számomra e-mailt küldjön.