A beosztott managerek kosaraznak. A középszintű managerek teniszeznek. A felsőszintű managerek fallabdáznak. A vezérigazgató és az elnök golfoznak. Vagyis: Minél nagyobb a hatalmuk, annál kisebbek a golyóik! Ki jön bowlingozni?
Tedd fel magadnak a kérdést, hogy valóban rendelkezel kínálattal, vagy van egy tuti ajánlatod és mindenkinek azt akarod értékesíteni? Akadályokba ütköztél és úgy gondolod, hogy a saját termékpalettád/szolgáltatásod annyira speciális, hogy lehetetlen „szétbontani”, lehetetlen elvenni belőle vagy hozzáadni? Tehát képtelenség csomagokat kialakítanod, hogy minden vevőnek meg tudj felelni? Azt gondolod, hogy az „egyetlen” termékkel/szolgáltatással a kínálatod könnyen átlátható és sokkal több embert tudsz majd megszólítani?
Bebizonyítom, hogy nincsen igazad!
Steve Jobs úgy gondolta, hogy az Apple-nek nem szabad túl sok terméket forgalmaznia! Valójában én imádom a termékeiket és abban igazat adok, hogy nincsen értelme a szükségesnél jobban túlbonyolítani. De talán azt Steve Jobs sem akarta volna, hogy a Macbook-ból annyi féle terméke legyen a cégnek, mint ami ma jellemzi őket! Pedig valamit mégis jól csinálnak, hiszen a világ legjelentősebb vállalata a saját szakterületükön. Évről évre folyamatosan növekednek és fejlődik a termék portfólió is!
Ha laptopot szeretnél náluk vásárolni, akkor megteheted a saját igényeidhez mérten:
Belépő szint- 13 colos Macbook Air, akiknek egy megbízható laptop kell hétköznapi felhasználásra.
Standard szint- Macbook, akik számára fontos a megjelenés és egy profi gépet keresnek
Top szint- Macbook Pro, akik dolgozni akarnak a termékkel és fontos a gép teljesítménye
Premium szint- 15 colos Macbook Pro Touch Bar, akik számára nem elég az erő, hanem minden luxust szeretnének. Nekik a pénz nem számít.
A belépő szint (280.000) és a Prémium szint ( 1.000.000) forint között 3,5x-es a különbség! Miért jobb ez, mintha lenne simán a Macbook, ami mindenki számára elérhető? Mert a Macbook nem tudná kielégíteni a felhasználók igényeit. A profiknak túl gyenge, a hétköznapi felhasználóknak pedig túl erős lenne (mondhatni túl drága a céljaikhoz).
Mi a tanulság? Minél több szintet hozol létre a kínálatodban, annál több embert tudsz megszólítani. Ma már mindenki pontosan keres valamit és azt a céget választja, amelyik választ ad ezekre az elvárásokra. Minél jobb a válasz (minél közelebb áll a csomag), annál biztosabb, hogy veled köti meg a szerződést, nálad fogja elkölteni a pénzét!
Hogyan működik ez az Én Cégem-nél?
Az alap felvetésünk az volt, hogy a vállalkozásoknak szüksége van egy igényes honlapra, amin a saját cégét tökéletesen meg tudja jeleníteni. Sokat beszélgettünk erről, hogy elég lehetne egy csomag, ami mindenkinek választ ad. Aztán megvizsgáltuk a piacot, megkérdeztük az ügyfeleinket és rájöttünk, hogy a szolgáltatásainkat az egyedien összeállított csomag mellett minél több szintre kell hozni, hogy mindenki azt kapja, amire vágyik!
1. Alap csomag
Minek fizettetnénk ki valakivel 150-200.000 forintot, ha egy egyszerű honlapot szeretne, ahol tud kommunikálni az érdeklődőkkel? Semmi csicsa és felesleges sallang, csak a lényeg. Hiszen az ügyfeleit nem a profi marketingszöveggel vagy mindenféle mozgó grafikával tudja megszólítani. A csomagot választóknak a lényeg nem az interneten történik, hanem a boltban vagy a tárgyalás során! Mi ezt az igényt fogjuk kielégíteni!
2. Kezdő csomag
Úgy találtuk, hogy sokan vannak egy olyan helyzetben, amikor profin szeretnének az interneten megjelenni, viszont még óvatosan és próba jelleggel néznék meg a dolgokat. Számukra alakítottuk ki a kezdő csomagot. A cél az volt, hogy egy jól kinéző, reszponzív honlapot tudjunk odaadni egy tál rizsért cserébe! Ha bevállik, akkor úgyis szükség lesz a profi csomagokra. Ha nem vállik be, akkor minimalizáltuk a kiadásokat! A visszajelzések alapján ez a csomag is alkalmas arra, hogy meggyőzzük az ügyfelet.
Ha nem adsz választási lehetőséget az ügyfélnek, akkor is választani fognak! Ebben az esetben, viszont nem a csomagodat, hanem egy másik céget…
3. Standard
A standard csomagot választók már egy igazán komoly, reszponzív és egyedi honlapot szeretnének, amivel meg tudják erősíteni az ügyfélben a ” ez a cég profi, igényes és megbízható” érzést. Előtérbe kerülnek az egyedi grafikák, sliderek, a profin megírt marketingszöveg (ami nem tukmál, ami nem eröltet. Ami nem elad, hanem megvetet), a saját céges lógóra és számos olyan dologra, amivel a vállalkozás jelentős online jelenlétet tud felmutatni.
4. Prémium csomag
Őszintén bevallom, hogy ennél a csomagnál a pénz nem számít. Akár kérhetnénk 359.000 forintot is (De nem tesszük!), hiszen az általunk elvégzett munka többszörösen térül majd meg. Ebben a csomagban olyan plusz szolgáltatásokat tudunk nyújtani, amivel nem csak jelentős online jelenlétet lehet elérni, hanem egyenes kitűnhetünk a tömegből, az egymást másolók sokaságából. Mivel ennél a csomagnál ad felhatalmazást az ügyfél, hogy az elérhető összes eszközt felhasználjuk, ezért teljesen a cégre tudjuk szabni a honlap, a dizájn, a szöveg és marketingterv legapróbb részletét is.
Bebizonyítottam?
A cikk elején megígértem, hogy bebízonyítom, miért fontos több csomagot létrehoznod és ezzel kínálatot generálni. Én azt gondolom, hogy annál jobb bizonyosság nem létezik, mint a saját az Én Cégem példája és árképzése, ahol két dolgot vehetsz észre:
1. Aki kevesebbet szeretne, annak pénzt tudunk spórolni
2. Aki többre vágyik, annak mégtöbbet tudunk adni