Pár éve egy milliárdos forgalommal rendelkező vállalkozásnál gondnokot kerestek, aki rendben tartja az irodaházat. Meghirdették a pozíciót, amiben leírták, hogy gondnokot keresnek. Cserébe magas fizetést ajánlottak, nettó 200.000 forintot (2006-ról beszélünk) és mindenféle pluszt. Meglepődve tapasztalták, hogy senki nem jelentkezik a hirdetésre. Összeült a HR és kitalálták, hogy akkor átnevezik a pozíciót:
„Épületfenntartó menedzser”-t keresnek a továbbiakban, viszont a fizetést lecsökkentették 150.000 forintra a kiváncsiság kedvéért. Természetesen a munka ugyanaz lett volna. Hihetetlen dolog történt!
Tudod mi történt, ami a legfontosabb?
Az emberek egoisták. Ha olvasod a cikkeimet, akkor tudod, hogy az egymás közötti őszinteséget nem 1 percre várom el („legyünk egy percre őszinték”), hanem ez a kiindulópont. Hihetetlenül beképzeltek és önzőek. Két fajta ember létezik, aki ezt bevallja és aki hazudik. Ha jó a marketinged, akkor pedig pontosan az egoista emberhez szólsz, és nem azokat a felvett tulajdonságokat akarod megszólítani, amik igazából nem vagyunk! Hihetetlen ereje van a szavaknak! Elég volt átnevezni a pozíciót, divatosabb köntösbe öltöztetni, szexivé varázsolni és máris a cégnek lett gondnoka (bocsánat! Mármint Épületfenntartó menedzsere) és havi szinten megspórolták a fizetés 25%-kát! Ez az igazi üzlet, ugye?
Nagyon utálom a Prémiumot!
Ma már mindenki mindenre rásüti, hogy:
- prémium minőség
- prémium szolgáltatás
- prémium csomag
Meg prémium a… nah, tudod mim! Nekünk is van Prémium elnevezésű csomagunk és utáljuk is. Csak azért hívják így, mert az átlagos ügyfél ezt tudja azonosítani a full csomaggal. Legszívebben úgy hívnánk, hogy
Ez a kurva jó csomag, mert minden benne van, amitől jobb lesz a honlapod, mint a konkurenciának!
Röviden 2016-os elnevezéssel: Prémium…
A vicc az egészben, hogy mi még valóban többletszolgáltatást adunk a Prémium csomagunkban, szemben számos kereskedővel, akik egyszerűen a képedbe hazudnak. Fogják a terméküket (legyen 10.000 forint), átnevezik prémium terméknek, és máris 25.000-ért adják el, mert bizony az egoista vásárló a legjobbat akarja és addig megy, ameddig a pénztárcája engedi.
Kihasználják a naivitásodat és az egódra építenek!
Ügyfélként hogyan védekezz, vállalkozóként hogyan legyél ennél jobb?
Az a jó, hogy egy cégvezető vagy vállalkozó egyszerre van mindkét szerepben!
Ügyfélként:
- ne a nevet vásárold meg, hanem a minőséget
- fogadd el, hogy a Te árkategóriádban nem létezik Prémium (a prémium a 100 milliós autó, a 200 milliós ház, a 70 ezer forintos zokni…)
- akinek az a legjobb érve, hogy ez Prémium, attól menekülj el!
Vállalkozóként:
- Kénytelen vagy a legjobb csomagot Prémiumnak nevezni, mert ezt értik meg az ügyfelek! Viszont a Te választásod, hogy cserébe tényleg valami pluszt adsz vagy simán több pénzt akarsz
- Az árazásnál ne fogjon annyira vastagon a ceruza
- A Te piaci előnyöd az lehet, hogy a Prémium csomagodban ugyanolyan emberként vieslkedsz, mintha az alap csomagodat vásárolnák meg, és fordítva…